FAQ

 

Dienstencheque

Ik ben nog niet vertrouwd met dienstencheques. Hoe werkt het?

Ga naar onze pagina over dienstencheques door hier te klikken. Daar vindt u een antwoord op al uw vragen.

Welke door u aangeboden activiteiten kunnen met dienstencheques worden betaald?

Enkel strijkdiensten kunnen met dienstencheques worden betaald.

Hoe overgaan van papieren naar elektronische dienstencheques?

Door hier te klikken krijgt u een beschrijving van de procedures die u moet volgen om over te gaan naar elektronische dienstencheques. Dit vraagt maar een paar minuten van uw tijd.

 

Laundry Service

Hoe betaal ik de strijk met dienstencheques?

Indien u over elektronische dienstencheques beschikt:

  • De factuur wordt via mail gestuurd nadat de strijk gedaan is. Op de website van Sodexo kunnen de dienstencheques gevalideerd worden.
  • We refereren elektronische dienstencheques omdat het gebruiksvriendelijk is en tot minder misverstanden kan leiden. De omschakeling van papier naar elektronisch is zeer eenvoudig te doen op de website van Sodexo. Klik hier voor meer informatie..

Indien u over papieren dienstencheques beschikt:

  • De dienstencheques worden pas bij de volgende bestelling meegegeven met de vermelding van het aantal op de bestelbon. Deze volgende bestelling moet wel binnen de 2 weken gebeuren. De bestelbon zal voor ontvangst door onze chauffeur worden afgetekend als bewijs van opname. We aanvaarden dus geen dienstencheques op voorhand.
  • Een voorbeeld. Bij uw eerste bestelling moet u 1,7 dienstencheques betalen. Die geeft u nog niet mee. U geeft echter bij een tweede opdracht de 2 dienstencheques van de eerste bestelling mee. U kunt uw saldo opvolgen via de factuur die u na elke opdracht toegestuurd wordt per mail.
  • Dus OPGELET: Als de tijd tussen 2 bestellingen meer dan 2 weken is, dan moeten de dienstencheques toch via de dus lege draagzak meegegeven worden en opnieuw met de vermelding van het aantal dienstencheques op de bestelbon. De chauffeur tekent deze af voor ontvangst.

Hoe ronden we het bedrag af wanneer we dienstencheques gebruiken?

Elk stuk wordt binnen een bepaalde duurtijd gestreken. We hebben dit in minuten uitgedrukt op de website. Het totaal van uw bestelling kan nooit helemaal overeenkomen met exact één of meerdere dienstencheques. 1 dienstencheque komt overeen met 60 minuten strijk. Aangezien we niet werken met wisselgeld hebben we een systeem bedacht zodat u toch geen ongebruikte minuten verliest.

Om te berekenen hoeveel cheques u verschuldigd bent ronden we bij de facturatie van de prestatie het saldo van uw rekening naar boven af. En het verschil wordt op uw volgende bestelling in mindering gebracht. Een voorbeeld:

  • Eerste bestelling = 1,5 dienstencheques. We rekenen twee cheques aan en uw online saldo wordt na betaling +0.5
  • Tweede bestelling = 2.7 dienstencheques. Wij rekenen drie cheques aan en uw online saldo wordt na betaling +0.8
  • Derde bestelling = 1.6 dienstencheques. We rekenen slechts één dienstencheque aan. Na betaling wordt uw online saldo +0.2

Hoe gebeurt de betaling indien u geen dienstencheques gebruikt? In principe zijn ze enkel inzetbaar voor strijk.

Het systeem is vergelijkbaar met een prepaidkaart voor een gsm: vóór de bestelling moet u uw rekening opladen. De betalingen kunnen per overschrijving of online met een kredietkaart. Nadat u heeft aangemeld vindt u de betalingsprocedure in de rubriek 'Mijn rekening'.

Wat zijn de termijnen en de leverdagen van de bestellingen?

De termijnen bedragen 2 à 3 dagen met een vaste ophaaldag en een vaste leveringsdag die aan uw bedrijf of site worden toegekend (bv. ophaling maandagochtend en levering woensdagochtend). Voor grote bedrijven en sites kan een derde ophaal- of leverdag worden afgesproken (bv. maandag woensdag en vrijdag). De dagen verschijnen onder 'Deze week' nadat u bent ingelogd op de website.

Kan ik mijn eigen draagzakken en hoezen gebruiken als ik beroep doe op de Laundry Dienst?

Om de kwaliteit van onze dienst te kunnen verzekeren maar ook om logistieke en praktische redenen kunnen we enkel de draagzaken en hoezen speciaal door EasyDay ontwikkeld transporteren. Ze zijn discreet, praktisch, luchtdicht en zorgen ervoor dat uw wasgoed niet kreukt tijdens het transport.

Hoe moet ik de gewenste dienst aanduiden en mijn wasgoed sorteren?

Bij elke wissel van uw zak of kostuumhoes ontvangt u een nieuwe lege bestelbon voor de volgende levering. Op deze bestelbon dient u de gewenste behandelingen, eventuele opmerkingen of speciale instructies te vermelden.

Het wasgoed moet per behandeling (droogkuis of stomerij) worden verdeeld. Het hoeft dus niet te worden gesorteerd. U hoeft bijvoorbeeld niet het witgoed van het bontgoed te scheiden. De verschillende zakken die u bij de inschrijving ontvangt vergemakkelijken het sorteren.

Hoe de draagtassen en hoezen terugbezorgen aan EasyDay?

Noteer gewoon Retour verpakking op uw bestelbon en vermeld wat EasyDay moet komen ophalen. Er is hiervoor plaats voorzien op de bestelbon. Na de ontvangst van uw verpakking stuurt EasyDay u een kredietnota die de waarborg annuleert. U kunt ook een terugbetaling vragen door te antwoorden op de mail met de kredietnota en hierin uw bankrekeningnummer te vermelden. LET OP: tassen op wielen worden nooit teruggenomen of geruild.

Ik heb geen bestelbonnen meer

Klik hier om contact op te nemen met EasyDay. We sturen u per mail een printbare versie van de bestelbon.

 

Varia

Welke diensten van EasyDay worden in mijn gebouw of op de site aangeboden?

De in uw bedrijf of site aangeboden diensten zijn zichtbaar nadat u uw logingegevens hebt ingevoerd. U vindt ze bovenaan in het hoofdmenu onder 'Diensten'.

Ik ben geïnteresseerd in uw dienst maar mijn bedrijf of mijn site is nog geen partner. Wat moet ik doen?

U kunt zich hier inschrijven. Vermeld ook uw gegevens en de naam van uw bedrijf of de site. EasyDay neemt dan zelf contact op met de verantwoordelijke binnen uw bedrijf of van de site om de diensten voor te stellen. U kunt ons natuurlijk ook rechtstreeks bereiken op het nummer 02 325 81 71.